top of page
Featured Posts
Recent Posts

Vlieg mijn haar in de haren.

Afgelopen maand zit ik een beetje in de HELP fase. Zo ook met mijn haar. Je haar is misschien wel een van de belangrijkste onderdelen van je uiterlijk. Zeker als het lang is en de hele tijd in je gezicht hangt zoals bij mij, zucht. Vroeger verfde ik mijn haar zelf, ging altijd goed. Waar ik deze misère aan verdiend had... geen idee.

De afgelopen maanden had ik niet zo heel veel geluk met mijn haar, eigenlijk had ik gewoon keiharde pech. Sinds november ben ik in strijd met mijn haar. Stukje bij beetje probeer ik het grijs te krijgen. Ik ga naar de kapper, die bestrijdt mijn haar met waterstofperoxide en andere goedjes, gooit er kleurspoeling in en tadaaaa weer wat grijze plukjes. Hartstikke fijn! Hoewel ik een een redelijk geduldig persoon ben duurde mij dit toch allemaal net te lang. Daar in de Kruidvat vond ik mijn redding: L'oréal colorista! Ze hadden en haarspray voor grijs haar, voor wel één geweldige dag. Leuk leuk leuk. Beetje jammer dat ze niets permanents hadden. Met grote teleurstelling en hangende schouders verliet ik de winkel.

Mijn geweldige moeder kocht een grijsblauwe haarverf voor me. Kon ik weer leuk een paar plukjes verven in een hip kleurtje met een grijstint. Na twee weken zou het er weer uit zijn dus als het niet zo mooi werd, geen probleem. Maar little did I know… het was een probleem. Mijn mooie plukjes werden niet mooi grijsblauw, maar een of andere rare groene smurrie kleur. Fijn, daar ging mijn droom om smurf te zijn. Hop naar de winkel, 1 dag spray voor grijs haar gekocht en daar elke keer mijn haar mee ingespoten. Viel al bijna niet meer op… Toch was ik niet tevreden. Waarom kon ik nou niet gewoon tevreden zijn met mijn haar? Ik kocht een rode wash out kleur om te proberen. Gaaf, rood ombre haar dacht ik. Leuk om te proberen, 10 wasbeurten en het is er uit… Na mijn voetbaltraining ging ik als een gek aan de slag, zo kon ik met leuke nieuwe haren naar mijn kijkavond. Spijt spijt spijt als haren op mijn hoofd, want mijn haren veranderde in een zuurstokroze kleur. Voor wie mij niet zo goed kent, 75% van mijn kledingkast is zwart, 15% is wit en ongeveer 10% heeft een kleurtje. DAT IS NIET ZUURSTOKROZE. AAAAHHHHH. Het gevolg? Een grinnikende vriend op de bank die me uiteindelijk naar mijn kijkavond bracht omdat ik niet over straat durfde. Woeps. Daar stond ik dan, voor twee mannelijke potentiële huisgenoten, met zuurstokroze haar. Nee ik heb de kamer inderdaad niet gekregen. Ik weet dat je het denkt, wrijf het er maar in. De volgende ochtend bestond uit wassen en drogen om het eruit te krijgen. Uiteindelijk werd het nog best vet. De plukken die ik eerder grijsblauw had geverfd maar groen waren, kwamen terug maar nu echt in grijsblauw (wtf?!), mijn zuurstokroze haar was niet zuurstokroze meer maar een beetje lichtroze met een grijze gloed. Hallelujaaah!

Ik was vet blij met mijn haar, maar drie wasbeurten later was het weg. Huilen… Gebroken hart, alles! Nu denk je vast, die heeft haar lesje wel geleerd. Noooonooo my friend, you are wrong, you are soooo wrong. Ik ben dom, echt kneiter dom. Ik zat al een paar weken lang een grijze permanente haarkleur achterna te rennen. Elke keer liepen we elkaar mis, uitverkocht, niet leverbaar, niet meer in het assortiment en ga maar door. Om gek van te worden. Tot ik op een mooie donderdagavond de Kruidvat binnen liep. Daar stond het: Kruidvat eigen merk grijze haarverf. KRUIDVAT IK HOUD VAN JE, dacht ik nog. Twee pakjes haarverf en een paar uur later was mijn haar NIET grijs, misschien met 1 oog dicht en heel veel fantasie kon je een grijze gloed ontdekken. Maar wat nog veel erger was, de bovenkant van mijn haar, wat eerst nog mooi bruin was, werd oranje. Ik kon wel janken, was dit nou serieus? K.u.t. Kruidvat. Met een kloppend hart keek ik op de website van mijn kapper. Gelukkig, zaterdag nog een plekje.

Mijn kapper keek mij hoofdschuddend aan. Geef hem eens ongelijk. "Niet meer doen", sprak hij me streng toe voor ik de zaak verliet. Het resultaat? Mijn grijze plukken zijn helemaal verdwenen en mijn portemonnee helemaal leeg. Stuk maand over aan het eind van mijn geld, alwéér. Nu denk je vast, die heeft haar lesje wel geleerd? Jaaaa nu echt wel, dit doe ik nooit, maar dan ook echt nóóit meer.


bottom of page